Etichete

, , , ,

Şi-atunci de fapt ce te interesează? Păi tot ce-i important pe-acolo. Ce anume vorbim pe la seminarii, sau la cercul de critică literară? Nu-nu, mie îmi spui despre cei de la secţia maghiară. Dar eu sînt la română, ţi-am zis deja, doar aici cunosc lucrurile; de la secţia mea nu vrei să afli nimic? Ha-ha, la voi ştiu foarte bine totul, e plin cu oamenii mei; tu trebuie să te orientezi către ceilalţi. Înţeleg; bine; cum aflu ceva important, care ne pune ţara în primejdie, te anunţ negreşit. Stai să vedem, că nu-i bine să-ţi dai numele cînd mă cauţi la telefon; nu trebuie să afle lumea că eşti în legătură cu mine. Şi-atunci cum procedez? Ne înţelegem acuma, îţi iei un nume de cod, unu’ pe care-l ştim doar noi doi. Hm, ce nume de cod, fii serios, habar n-am: Sandokan? Ce vrei tu. Sau poate Zorro? Cum crezi; da’ ar fi bine să se lege de activitatea ta. Păi nu ştiu; dă-mi o sugestie. Uite, ai putea să-ţi spui “Filologul”. Fii serios, la cîţi din ăştia mai ai la mine-n grupă, o să ne confunzi, că toţi sîntem filologi. Ne mai gîndim.

Dar mai este un mic detaliu. Care? Noi avem o evidenţă a oamenilor cu care lucrăm; însă nu cum îi cheamă în realitate, ci după numele de cod, ca să rămînă totul secret. Aşa? Şi-atunci trebuie să ştim că eşti de-al nostru. Nu pricep. Trebuie să treci, pe-o foaie, treaba asta. Care treabă? Că lucrezi cu noi. Cum vine asta? E o formalitate, stai liniştit, totul rămîne între noi, doar eu ştiu de hîrtia ta, n-o mai vede nimeni. Păi n-am coală ministerială, lăsăm pe data viitoare. Nici o problemă, uite-aici o foaie, ţine şi ceva de scris. Da’ chestia e că habar n-am cum să formulez. Îţi dictez eu ca să te ajut. Şi ce vrei să notez? Întîi bagă titlul: Angajament. Sună cam aiurea, mai bine las fără titlu. Bine, poţi începe direct. Şi cum să încep? Scrie acolo: subsemnatul cutare şi cutare, fiul lui cutare şi al lui cutare… dar ce faci? nu notezi? Păi aştept să-mi zici. Te-ajung din urmă, fii liniştit. Nu-nu: spune-mi tu mai înainte ce vrei să trec pe foaie. Aşa cum ţi-am dictat: subsemnatul cutare şi cutare, fiul lui cutare şi al lui cutare, cu numele de cod… hm, aici va trebui să ne hotărîm la o variantă… mă angajez să aduc la cunoştinţa organelor de Securitate… Nu, eu aşa ceva nu scriu!

