Etichete

, , ,

Bună ziua. Tocmai am receptat în sectorul “spam” mail-ul dv. cu super oferta prin care încercaţi să-mi daţi toamna peste cap, propunîndu-mi “peste 15.000 de cărţi la doar 199 de lei”, într-un pachet de două DVD-uri. Din păcate aţi uitat să precizaţi un nume de persoană sau de firmă comercială, ca să ştiu cu cine am ocazia de-a sta de vorbă.

Am rulat pe repede-nainte mesajul dv. Am observat cu surprindere că aţi inclus pe lista de oferte volumul meu Între Icar şi Anteu (Cluj, Ed. Dacia, 1996). Ceva mai jos, Gheorghe Grigurcu, Vorbind (Cluj, Ed. Limes, 2004). Vă semnalez că această carte mai are încă doi autori, care nu numai că au participat la conversaţiile cu pricina: Ovidiu Pecican le-a şi înregistrat, Laszlo Alexandru le-a şi transcris cap-coadă. La înşirarea volumelor străine dau peste traducerea mea din Romain Gary, Ai toată viaţa înainte (care anume din cele trei ediţii de la Univers aţi preferat-o? aţi preluat şi prefaţa mea?). Patru rînduri mai sus figurează Raymond Queneau, Sîntem mereu prea buni cu femeile (Piteşti, Ed. Paralela 45, 2005 – aţi şterpelit şi prefaţa mea? sau doar traducerea?). Ceva mai apoi îl găsesc pe Luigi Accattoli, cu Karol Wojtyla. Omul sfîrşitului de mileniu (Cluj, Ed. Viaţa Creştină, 1999 – şi traducerile din vieţile sfinţilor se fură?).

Am remarcat pe lista dv. Legea Drepturilor de autor – ce-i drept în format zip (arhivat), pe cînd munca mea de cîţiva ani era propusă direct în pdf. După ce veţi răsfoi rapid legea cu pricina, veţi pricepe că tocmai comiteţi o ilegalitate frapantă. Eu unul am dreptul să le ofer gratuit cititorilor, pe site-ul meu, cărţile pe care le-am scris sau le-am tradus. Dar dv. n-aveţi fireşte nici o autorizare să pretindeţi bani pentru ceva ce-aţi luat moca.

Aştept în următoarele 30 de zile, din partea dv., fie un set de propuneri cu contracte pentru drepturi de autor, fie o gamă largă de scuze sincere. După data cu pricina, îmi iau dreptul de-a sesiza în scris Poliţia Română, secţia “găinării culturale”.

prof. dr. Laszlo Alexandru

