Etichete

, , , , , ,

Nu putea trece examenul de capacitate la limba română fără a se consemna încă un scandal în contul Educaţiei. Printre problemele de gramatică pe care absolvenţii de clasa a VIII-a le aveau de rezolvat se afla şi fraza, devenită deja faimoasă, “Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii”. Trebuia precizată valoarea propoziţiei subordonate: a) “atributivă”; b) “predicativă”; c) “subiectivă”. În baremul ministerului figura unica variantă acceptabilă: c) “subiectivă”.

O mulţime de profesori de specialitate s-au răsculat împotriva acestei soluţii, arătînd cu diverse raţionamente că opţiunea b) “predicativă” ar fi fost mai recomandabilă. Adaug că aş avea şi eu o sumă de argumente pentru a indica soluţia a) “atributivă” ca răspuns dezirabil. Între timp a demarat o manifestaţie de stradă în faţa ministerului din Bucureşti şi o petiţie publică pe internet, cu peste 30.000 de semnături, care solicita acceptarea corectitudinii variantelor b) şi c) în baremul de corectură. Problema a fost discutată în şedinţa de azi a Guvernului. Eu unul aş semna o petiţie care să pretindă ca variantele a), b) şi c) să fie, toate trei, corecte…

Ministrul – provizoriu – de resort a sclipit din nou prin inteligenţa soluţiilor, atunci cînd a declarat fără a clipi: “Am consultat toți inspectorii de limba română, o parte din cercetătorii Academiei Române și chiar dacă subiectul este ambiguu, conform lor, baremul este corect”. Profundă cugetare! Dacă desfăşurarea unui examen e viciată de ambiguitatea cerinţei, la ce folos corectitudinea baremului de evaluare?! De parcă i-ai rupe aripile unui fluture, după care i-ai deschide larg geamurile, pentru a-i crea toate condiţiile de zbor!

P.S. Între timp ANI a declanşat o anchetă împotriva ministrului Liviu Pop, acuzat de-un simpatic conflict de interese, de-a lungul scurtei sale evoluţii administrative. Ceea ce mă jenează este dificultatea guvernării.

Anunțuri